Co dělá křesťana křesťanem podle původního Ježíšova učení? Rozhodně jím není příslušnost k jakékoliv organizované církvi. Všichni dnes tak v prsa se bijící “křesťané” by se měli zastavit a vrátit se k původnímu významu slova KŘEST a tedy smyslu toho být křesťanem.
Co je tedy KŘEST kromě toho, že jde dnes o základní křesťanskou svátost? Již slovo “křest” nám něco napovídá – křest-křesat-křísit. Otázkou je co či koho? Co když jde kříšení našeho ducha – tedy vědomí (KRISTA v nás podle učení Ježíše) či duše, kterou jsme a která se ztělesňuje jako fyzické tělo a jeho svět (“…Slovo se stává tělem”, jak praví Ježíš v Janově evangeliu)?
Vnějším tělesným rituálem KŘESTU byl vstup či ponoření do vody, dnes ještě praktikováno například pravoslavnými církvemi, později ještě zdegradován v cákání vody na dítě v kostele. V tomto vnějším rituálu se fyzické tělo plně včetně hlavy ponoří pod hladinu vody a opět se vynoří. Jakého “TĚLA” a jakých “VOD” se týkal skutečný vnitřní rituál = KŘEST?
KŘEST je iniciační zkušenost a současně vrozená schopnost naší duše spočívající v úplném “ponoření” vnitřního tělesného vědomí do neomezeného moře-vod vědomí (Království nebeského), do něhož vede vlastní vědomá niternost těla (Království v nitru) – a zpětné vzkříšení v “novém” ryze spirituálním těle, nyní naplněném životadárnými vodami Ducha svatého (éteričnosti vědomí samého).
Je typické, že první zkušenosti KŘESTU můžeme zakoušet v přítomnosti KŘESŤANA ve smyslu KŘTITELE, tedy toho, kdo si osvojil tuto schopnost jako svou vědomou volní přirozenost a naučil se jí sdílet s druhými a učit druhé.Podobně jako Ježíš prvně potkal svého učitele Jana Křtitele, který ale byl současně součásti jeho vlastní širší identity.
Poznámka:Ukázka z připravované eseje Klíče od Království s podtitulem Vzkříšení učení Ježíšova a odhalení smyslu křesťanských mystérií.